cél

Ez a blog az egyszerűen elkészíthető, ellenben nagyon ízletes ételekre specializálódott. Elsősorban a fogyókúrázók mindennapjait szeretném feldobni változatos és egyszerű ötletekkel, mert tudom, hogy milyen fájdalmas hetek óta csirkemellet enni csirkemellel meg brokkolival. Persze van itt minden más is azok számára, akiknek nincs szükségük súlycsökkenésre. Mindenkinek kívánok nagyon jó főzést és sok nagyszerű fogást! Kommentekben bárki feltehet kérdéseket, regisztrációra nincs szükség.

2014. április 18., péntek

Serrano-s Sertéscomb Házi Sültkrumplival

Amióta fogyókúrázom, igyekszem az illatokkal jól lakni. Amikor megkívánok valamit, gyorsan megkérem a közeleben lévő embert, hogy egyen belőle, így kicsit úgy érzem, mintha hirtelen én elégítettem volna ki a sóvárgásomat. A következő érdekesség, hogy fogyókúra idején valamiért sokkal jobban szeretek főzni - főleg olyan ételeket, amiket nem ehetek meg. A barátom persze ebben az időszakban rendesen el van kényeztetve :)

Az új recept, amit kitaláltam (illetve egy hasonlót láttam egy filmben és onnan jött az ötlet), a Serrano sonkás sertéscomb házi sültkrumplival. A kompetens szerint isteni lett :)






Hozzávalók :
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 ek olívaolaj
  • bors
  • víz
  • sertéscomb
  • Serrano sonka
  • 2 nagyobb szem burgonya
  • napraforgó olaj
  • Lucullus - tejföl ízű - sültkrumpli fűszer

Elkészítés :

HÚS
  1. Ez a rész elhagyható: a húsokat fél napra bepácoltam egy felespohárnyi olívaolaj + só + víz + nyomott fokhagyma pácba (csak bekentem ezzel, dobozba tettem, majd a hűtőbe).
  2. A sertéscomb szeleteket kikloffoltam, beborítottam Serrano-val, majd azzal együtt tovább kloffoltam, hogy rátapadjon, kb 1 cm vastagságú húsokat kaptam.
  3. Napraforgó olajat öntöttem a tepsibe, majd a húsok mindkét oldalát 3x2 percig, majd 1x1 percig pirítottam közepesnél kicsit magasabb lángon.
  4. Ezután tálaltam.






SÜLTKRUMPLI

  1. A két krumplit meghámoztam, a mekisnél jóval nagyobb szeletekre vágtam, majd felraktam főni magas lángon.
  2. Felforralás után még 2-3 percig főztem (nem tovább, mert szétesik!), ezután egy konyharuhára szedtem a krumplikat, majd óvatosan leitattam róla konyharuhával a nedvességet.
  3. Naprafogó olajat (kb az üveg felét) forraltam egy kis átmérőjű lábosban magas lángon, majd beledobtam a félig főtt krumplikat és addig sütöttem, amíg nem kezdtek megpirulni. Onnan lehet tudni, hogy már megfelelő az állaga, hogy beleszúrunk egy villát és azt érezzük, hogy a külseje kemény, ropogós, de miután azon áthalad a villa, utána úgy megy tovább, mint a vajban - tehát a belseje puha.
  4. Ezután kéztörlővel kibélelt tálkába tettem a krumplikat és megszórtam sóval és sültkrumpli fűszerrel. A Lucullus tejfölösét a barátaink hozták át még a múltkori sütögetés alkalmával, és annyira ízlett nekünk, hogy már csak azt használom.












Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése