cél

Ez a blog az egyszerűen elkészíthető, ellenben nagyon ízletes ételekre specializálódott. Elsősorban a fogyókúrázók mindennapjait szeretném feldobni változatos és egyszerű ötletekkel, mert tudom, hogy milyen fájdalmas hetek óta csirkemellet enni csirkemellel meg brokkolival. Persze van itt minden más is azok számára, akiknek nincs szükségük súlycsökkenésre. Mindenkinek kívánok nagyon jó főzést és sok nagyszerű fogást! Kommentekben bárki feltehet kérdéseket, regisztrációra nincs szükség.

2014. március 5., szerda

Fogyókúrás egész tojásos tojásleves

A tojásleves gyors és egyszerű finomság. Tegnap készítettem el az első tojáslevesemet és nagyon jól sikerült. A legtöbb ember, akit megkínáltam, azt mondta nem kér, mert vagy a menzán vagy a kórházban szörnyen megutálta. Aztán megkóstolták... :)




Ha valaki teljesen elzárkózik a liszttől (bár egy fogyókúrás lisztet ajánlok), neki az a tippem volna, amit én is mindig alkalmazok a leveseknél besűrítés céljából. Tegyetek néhány dolgot - jelen esetben főtt tojást - a turmixba egy kis lével, turmixoljátok le és öntsétek vissza a levesbe. Hülyén hangzik, hogy tojást turmixolunk, de itt is, máshol is beválik. A fogyókúrás zöldséglevesemet mindig úgy sűrítem be, hogy a legvégén telerakom a turmixot a főtt zöldségekkel + egy kis lével, leturmixolom és visszaöntöm. Ha így csináljuk, sokkal sűrűbb lesz bármi, mint hizlaló habarással vagy rántással. 


Hozzávalók:

  • 1,7 l víz
  • olívaolaj
  • Amarant (vagy bármely más gluténmentes) liszt 
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 6 tk pirospaprika
  • 2 tk egész kömény
  • 1 húsleveskocka (elhagyható)
  • 12 tojás (vagy több)

Elkészítés:
  1. Az olívaolajat kicsit felmelegítjük, beletesszük a lisztet és krémes állagúra keverjük.
  2. Lehúzzuk a tűzről, belekeverjük a pirospaprikát, a köményt, a sót, belenyomjuk a fokhagymákat és felöntjük vízzel, majd visszatesszük a tűzhelyre.
  3. Lassan bugyogva fél órát főzzük.
  4. Ha letelt a fél óra, kicsit feljebb kapcsoljuk a lángot és elkezdjük beletenni a tojásokat, így: én úgy készítettem, hogy egy merőkanálba beletörtem egy tojást, megsóztam, majd a merőkanalat a levesbe merítettem, majd kihúztam alóla a merőkanalat. Most készítettem először,  de szerencsére egyben maradtak a tojások :)
  5. Miután az összes tojást beletettük, még 3-5 percig főzzük. 
Kész!

Ha esetleg úgy érezzük, hogy só vagy kömény hiányzik, azt nyugodtan pótoljuk most.






Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése