cél

Ez a blog az egyszerűen elkészíthető, ellenben nagyon ízletes ételekre specializálódott. Elsősorban a fogyókúrázók mindennapjait szeretném feldobni változatos és egyszerű ötletekkel, mert tudom, hogy milyen fájdalmas hetek óta csirkemellet enni csirkemellel meg brokkolival. Persze van itt minden más is azok számára, akiknek nincs szükségük súlycsökkenésre. Mindenkinek kívánok nagyon jó főzést és sok nagyszerű fogást! Kommentekben bárki feltehet kérdéseket, regisztrációra nincs szükség.

2013. október 27., vasárnap

Olasz Bolognai Spagetti

A legfinomabb bolognai spagetti


Az én történetem:  Amíg nem kóstoltam ezt a bolognait, nem is igazán szerettem. Olcsónak és unalmasnak tartottam, talán a menza hatására. Aztán egy nap megtapasztaltam, hogy a bolognai nem is olyan gyenge étel, mint addig képzeltem. Később azt is megtudtam róla, hogy leheletnyi répa is van benne, sőt, zeller is, ezeket az összetevőket ki nem állhatom a bolognai spagettiben. Ezek után egyenesen le voltam nyűgözve, hogy hagyan lehet ez mégis ennyire ízletes.
Fogyasszátok egyészséggel!







Hozzávalók

  • 40 dkg sovány, darált marhahús
  • 2 db hámozottparadicsom-konzerv 400 g (töltőtömeg 240 g)
  • olívaolaj (nagyon passzol hozzá)
  • 2 nagyobb fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • friss bazsalikom levél (sajnos jelen esetben nagyon fontos, hogy ne tasakosat használjunk)
  • oregánó
  • kakukkfű
  • őrölt feketebors
  • parmezán (aki szereti)
  • 1/2 reszelt répa
  • 1/4 reszelt fehérrépa (zeller)  
  • 4-5 ek paradicsompüré a színe miatt



Elkészítés
  1. A hagymát apróra vágjuk, olívaolajon megdinszteljük. Ha már üveges, rátesszük a darált marhát és addig pirítjuk, amíg fehér nem lesz. 
  2. Ezután lehúzzuk a tűzről és jöhetnek a fűszerek (só, bors, oregánó, kakukkfű) és a reszelt sárga- és fehérrépa. Ezeket összekeverjük és ráöntjük a 2 hámozottparadicsom-konzervet is, elkeverjük, majd visszatesszük a tűzre.


    4.  Most vágjuk apróra a fokhagymákat és azokat is dobjuk rá, esetleg egy kis vizet is adhatunk a szószhoz, ha úgy látjuk, hogy túl szilárd. Főzzük egy fél órát alacsony vagy közepes lángon, fedő alatt.

    ezen a képen a színek kicsit furák


    5.  Ezután vágjuk össze a bazsalikomleveleket, először csak 5-öt 6-ot, szórjuk bele és főzzük 5 percig. Aztán kóstoljuk meg, ha nem érezzük elég markánsnak, tehetünk bele többet. 




    6.  Főzzünk ki hozzá spegetti tésztát (én a Barillát szeretem), szórjunk rá parmezán sajtot és készen is vagyunk. 










    Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése